25 Ocak 2010 Pazartesi

bir gıdım insan

star wars furyası cnbc-e'de başladı, ben de seriyi yeniden izlemeye karar verdim. bu arada aklıma saçma sapan düşünceler üşüştü ve karakterleri şöyle bir gözden geçirdim. ve karar verdim:

HAN SOLO EN KRAL STAR WARS KARAKTERİDİR!

bir kere han solo insan gibi insandır. öyle çok ahım şahım hedefleri yoktur; macerayı sever, karı kız peşinde koşar, dalga geçmesini bilir. yok force'muş, dark side'mış falan takmaz; sadece aldığı görevi layığıyla yerine getirir. han solo dediğimiz adam doğruyu yanlışı fazla düşünmez, harekete geçer. bunu da genellikle leia'yı tavlamak için yapar. öyle burnunun doğrultusunda giden biri olduğunu söyleyebiliriz. tam da bu nedenle (belki biraz da harrison ford olduğu için) karizmatiktir. hatta yavşaklığıyla karizmatik olmayı başarmış kişilerden biridir. sonuç olarak han solo hem en şahanesinden bir görev adamı hem de gayet aşk insanıdır.

bu adam türkiye'de yaşasaydı işi gücü bırakıp fethiye'ye falan yerleşir, pansiyon işletirdi, bakın buraya yazıyorum. akşamları da zeki müren eşliğinde 1-2 duble götürür, leia yanında değilse maziyi anar, hoş sohbeti ve şen kahkahalarıyla güzel vakit geçirmemizi sağlardı. çünkü türkiye'de yaşasa misafirperver bir karakter olacağını da düşünüyorum.

peki o güzelim darth vader neden en kral adam olamaz? ikinci bölümde obi wan'dan dayak yemediği için elbette! (seni saygıyla anıyorum aslı.) şimdi adama hak vermiyor değilim. o zeka ve yetenekle jedi konseyi tarafından hor görülüyor ya, stajyer olsa dayanamaz kendi ajansını açardı. bunun hedefleri biraz daha büyük tabi. malum, zekası yeteneği falan da daha büyük. o kadar güç elemanı aptala çevirir bir yerden sonra. hele ki boyundan büyük korkuları kontrol edilemez öfke krizlerine dönüşüyorsa... 3. bölümü izlemesem adamın aptala döndüğünü de söylemezdim, haşa! ama be darth vader'ım, en sevdiğin varlığı kurtarmak için dark side'a geçiyorsun, bir de onu boğmaya çalışıyorsun. senin bu yaptığın aptallık değildir de nedir? öfkeni biraz kontrol edebilsen ne olur sanki? değer mi o güzel kadının kalbini (ve neredeyse boynunu) kırmaya?

neyse efendim... bu adam chaotic good kalsaydı han solo'yu hiiiiiç sallamazdım. lawful evil dışında bir yönünü görmeseydim baş tacı ederdim (ki 4'ten itibaren kalbimde çok sağlam bir yer kazanmıştır, laf edene acımam). ama anakin'den vader'a geçiş pek sancılı, pek dümbelek. ben böyle ne emmeye ne gömmeye gelen tiplerden hazetmiyorum, her şeyi siyah ve beyaz olarak ayırmış bir kişiliğim. sen de darthcığım (evet, çok yakınız) kızı kurtaracaksan kurtar, geç dark side'ın en müstesna köşesine, ortalığın .mına koy. ama arada padme'ne yamuk yapacaksan, kızcağızın yaşama isteğini bile yok edeceksen sana bir çift sözüm var: olmaz o iş!

sözlerime master yoda'dan bir vecizeyle son vermek istiyorum:

fear is the path to the dark side.
fear leads to anger.
anger leads to hate.
hate leads to suffering.

(bundan benim de ders almam gerekiyor, ondan yazdım.)

Hiç yorum yok: