13 Eylül 2012 Perşembe

retweet

sosyal medya "uzmanları"nın twitter kurgusu dediği bir şey var. genellikle yarım saat - bir saat kadar sürüyor bu kurguyu hazırlamak. nedense bu hazırlığın ardından ortaya çıkan kurgu genellikle şöyle bir şey oluyor:

"x cümlesini retweet eden her 25. kişiye y veriyoruz."

müşteri buna olumlu cevap veriyor, hatta bazen süper bir fikir olduğunu söylüyor.

peki neden? herkes sadece retweet edilecek cümleyi ve kaçıncı kişiye ne hediye vereceklerini değiştirip aynı şeyi tekrar tekrar satarken, bu kurguyu (!) yapmak neden sadece 2 dakika sürmüyor? haydi cümle zorladı diyelim, neden 15 dakikadan fazla zaman harcanıyor buna?

elalem twitter'ı retweet'le sınırlamayıp şöyle şeyler yapabiliyor:


böyle fikir bulacaklarsa günlerce düşünsünler, sunumlarında havalarından geçilmesin, çok para kazansınlar, helali hoş olsun.

ammaaaa, gün gelir müşteri olursam, bana retweet'i uzun uzun düşünüp kurguladık diye yutturmaya çalışırlarsa... söylemedi demeyin, kan çıkar.

2 yorum:

Edebali dedi ki...

Oha! :) Aşmışlar bunlar.

Yalnız bunu oluşturmak için üstüste 100lerce tweet attıklarında ben "neapıyo la bu salaklar?" diye unfollowlardım. :)

İnci Vardar dedi ki...

benim twitter hesabım bile yok, dış kapının dış mandalıyım. :) bir de öyle yüzlerce tweet'le karşılaşsam "bunun sorumlusu kim lağn?!" diye arıza çıkarırdım herhalde.