11 Eylül 2010 Cumartesi

alice in referandum

referandumda vereceğim oy başından beri belli ama buraya "hayır" resmi koymak dışında hiçbir şey yazmadım. şimdi de kayda değer bir şey yazmayı düşünmüyorum aslında. ortalama 30 kişinin okuduğu, pek fazla karşıt görüşe ev sahipliği yapmayan bloga yazsan ne olur, yazmasan ne olur. yalnız bu süreçte facebook'ta hiç yazmadığım kadar yazdım diyebilirim. bir sürü yorum, uzun süredir konuşmadığım kişilere verilen cevaplar, yine uzun süredir konuşmadığım kişilerin yorumlarımı beğenmesi, vs.

peki ya sonra?

verdiğim cevaplar sonucunda evet cephesinden kimse "ya dur bir de şu yönden bakayım" demedi, demez. açıkçası bana "evet demelisin çünkü" şeklinde yanıt veren de olmadı, neden bilmiyorum. hemen her şeye cevabım vardı, bu doğru. ama evet cephesinin de cevapları olmalıydı. bir cümle kurup noktayı koyma özelliğim uzun süredir var, bunun farkındayım. ama tartışabilmeliydik. hayır cephesi "hayır, çünkü" dedikten sonra evet cephesi de "sen haksızsın, çünkü" diyebilmeliydi. olmadı. yine körlerle sağırların birbirini ağırladığı, yorumların çarpışmadığı, fikirlerin sabit kaldığı bir ortamdaydık. buraya herhangi bir şey yazsaydım büyük ihtimalle aynısı olacaktı. bırakın kayda değeri, muhtemelen olumsuz bir yorum bile gelmeyecekti.

zaten her yerde herkes bangır bangır konuşup yazarken ne anlamı var ki?

bana kalırsa bloglardan, köşe yazarlarından, yorumlardan önce değişen anayasa maddeleri okunmalı, bir zahmet üzerine düşünülmeli, karar böyle verilmeliydi. ama olay saçma bir şekilde akp'yi sevenler ve sevmeyenler olarak algılandı, algılatıldı.

yarın ak göt kara göt ortaya çıkacak ama asıl yanlış düzelmeyecek. yarın bu üke vatandaşlarının en az %70'i kendilerinin değil, başkalarının kararıyla oy verecek.

1 yorum:

Yorma Beni dedi ki...

merhaba inci.neden hayir dedigini ogrenebilirmiyim?bana kalirsa referandumda evet yada hayir diyenlerin onemli bir kismi degisecek maddeleri okumadilar.soyledigin gibi is akp ciler ve karsisindakilere dondu.ben turkiyeyi sag yada sol herhangi bir partinin diktatorlugunde gormek istemeyen biriyim.ayni zamanda turkiyedeki sol diye gecinen kisminda solcu olmadigini statukonun degismesini istemeyenlerin yaninda yer aldigina
inaniyorum.bu soyledigim geneli kapsamiyor tabi.ama chp`nin kesinlikle bir sol parti olduguna inanmiyorum.turkiyede darbe yanlisi cetelerle,orgutlerle el ele kol kola
demokrasi dusmani bir anlayis icinde bir sol istemiyorum.degisen maddelerden 12 eylul darbecilerinin yargilanmasi one cikti.bdp`liler 12 uylulculer hakkinda suc duyurusunda bulunmuslar.peki bu adamlar neden
referandumu boykot edip ertesi gunu
kenan evrenin yargilanmasi icin mahkemeye kosuyorlar?bu arada ben oy kullanmadim.boykot ettigimden falan degil.yurtdisinda yasiyorum.ayrica yarginin tam bagimsiz olmadigina inaniyorum.zaten oyle...