26 Temmuz 2011 Salı

modern sanat

bugün bir blog buldum, şimdilik gördüğüm kadarıyla ilgi çekici bazı yazılar ve sanatla ilgili yorumlara yer veriyor. bu sanat yorumlarından biri ai weiwei'nin tate modern'da sergilenen ve açılıştan sonraki gün minik ve pahalı hediyelik eşyalara dönüştürülmek üzere müze tarafından satın alınan enstalasyonuyla ilgili.

enstalasyon porselenden üretilmiş ve yere serilmiş milyonlarca ay çekirdeğinden oluşuyor. açılışta insanlar bunların üzerinde yürümüş, sanattan bir avuç alıp ceplerine doldurmuşlar, üzerine uzanmışlar falan. hoş bir ortam yani. ama bunun neresinin sanat olduğunu anlamadım ben.

çoğu zaman modern sanat bana hiçbir şey ifade etmiyor. bazen ne anlatmaya çalıştığını merak ediyorum. bu yere serilmiş porselen ayçekirdekleri mesela. ai weiwei niye böyle bir şey yapmış ki? biz buna sadece insan yapımı olduğu için mi sanat demişiz?

yoksa hepsi şu videodan mı ibaret?

Hiç yorum yok: